Hair | GUHL Herstel & Balans Producten

zondag 18 februari 2018


Mijn haar is van nature al dun en door het vele blonderen, ondanks een goede verzorging, best wel breekbaar. Het oogt snel droog en het is gewoon beschadigd, en overbelast. Deze nieuwe lijn van Guhl is speciaal ontwikkeld om je haar weer te herstellen en ik stond dan ook te springen om deze producten uit te proberen. 


De Herstel & Balans lijn verzorgt je hoofdhuid doelgericht en versterkt je haar van boven naar beneden. Wanneer je hoofdhuid in balans is, is je haar zichtbaar gezonder en heeft het meer veerkracht. De producten bevatten onder andere Manuka-Honing en Melk. Manuka-honing staat bekend om zijn verzorgende eigenschappen en melk bevat allerlei essentiële voedingsstoffen voor het haar. De formule is mild maar biedt ondanks dat toch een volledige verzorging voor je hoofdhuid én je haar.

Ik probeerde de shampoo, de conditioner en het masker en let vooral op het herstellend vermogen van de producten.


Herstel & Balans Shampoo €7,99
Deze shampoo reinigt je haar op  milde wijze en verzorgt en hersteld ondertussen je hoofdhuid. Je haar wordt door het innovatieve Hydro-Proteïne-Complex van binnenuit verbetert waardoor het van de aanzet tot de punten gezonder wordt. De shampoo heeft al effect als je een klein beetje gebruikt, schuimt goed en is daardoor zuinig in gebruik.

De geur van de shampoo, en de rest van de lijn, vind ik absoluut heerlijk. het ruikt een beetje bloemig en een beetje naar honing maar niet te doordringend. De shampoo voelt rijk en dik aan maar verdeelt toch makkelijk door het haar en laat zich makkelijk opschuimen. Eventuele klitten worden bij het wassen al vrijwel helemaal verwijderd en mijn haar voelt schoon aan. Als mijn haar weer droog is voelt het zacht aan en glanst het prachtig, het lijkt wel wat sneller vet te worden dan bij een alledaagse shampoo, al vind ik dat eigenlijk altijd bij verzorgende shampoos. Omdat ik aan een ¨gewone¨ shampoo echt niet genoeg heb qua verzorging neem ik het dan maar voor lief dat ik wat vaker mijn haar was. Ik was mijn haar overigens 1 á 2 keer in de week en dat gaat ook met deze lijn, en ondersteuning van droogshampoo, prima.


Herstel & Balans Conditioner €7,99
Deze verzorgende conditioner helpt je haar te herstellen en zorgt voor meer veerkracht dan wanneer je alleen de shampoo zou gebruiken. Je haar valt soepel en is makkelijk te doorkammen zonder dat het slap en zwaar wordt.

Wederom de lekkere geur en de fijne, rijke substantie. De conditioner is wat minder zuinig in gebruik dan de shampoo maar laat zich alsnog makkelijk verdelen door het haar. Ik poets meestal even mijn tanden en spoel dan de conditioner weer uit, zo weet je zeker dat het echt even goed in kan trekken. Het product laat zich niet heel makkelijk uitspoelen, daar moet je echt wel even de tijd voor nemen maar daarna glijd je echt makkelijk met je handen door je haar. Heerlijke conditioner die mijn haar niet vettig of zwaar achter laat, ik merk wel dat ik het glanzende en zachte effect beter zie wanneer ik ´m in combinatie met de shampoo gebruik.


Herstel & Balans Direct Verzorgend Masker €9,99
Dit masker hersteld je haar nog eens extra goed en verzorgt je hoofdhuid op milde wijze waardoor de vochtbalans behouden blijft. Je gebruikt het masker op gewassen, nat haar en hoeft het maar 1 minuut in te laten trekken. Door het rustig over je hoofdhuid te masseren maak je optimaal gebruik van de herstellende eigenschappen.

Ik gebruik dit soort maskers in de praktijk niet samen met een conditioner onder de douche. Ik kies er dan eerder voor om mijn conditioner een keer te vervangen voor een masker wanneer mijn haar wat droger is, óf ik laat het masker voor ik ga douchen intrekken als een ¨gewoon¨ masker. Qua uitkomst merk ik weinig verschil, het is dus wat mij betreft niet zo dat je het per se na het wassen moet gebruiken. In verhouding tot de conditioner is het masker wat dikker qua substantie en laat het mijn haar nóg zachter achter, fijn product!


Ik heb deze producten nu een ruime maand gebruikt en merk zeker verschil aan mijn haar. Het breekt minder af en het glanst zo ontzettend mooi, ook is het absoluut niet vettig of zwaar terwijl ik echt niet zuinig ben met de conditioner en het masker. Opvallend vind ik de combinatie van mildheid en verzorging, de producten voelen helemaal niet vettig aan maar toch komt mijn haar niks te kort. Ik gebruik nu een week andere shampoo en mijn haar voelt wat stugger en oogt wat doffer, de producten wordend dus zeker gemist. Absolute aanrader dus als je haar wel wat extra verzorging kan gebruiken of wanneer je hoofdhuid wat jeukerig aanvoelt. Je vind de producten uit de Herstel & Balans lijn onder andere bij Etos.
Gebruik jij wel eens producten van Guhl?

*De producten in dit artikel heb ik gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!