Hair | Batiste Golden Rose Droogshampoo

dinsdag 27 februari 2018


Mijn absolute favoriete droogshampoo is er weer in een nieuwe variant: Golden Rose. Deze luxe variant ruikt bloemig en belooft een makkelijke opfrisbeurt en meer textuur voor je haar. Ik probeerde ´m uit en vertel jullie vandaag wat ik van deze variant vind!


Batiste is al jaren mijn favoriete droogshampoo, ik kan gewoon nooit een merk vinden dat ik nog beter vind werken. Philosophy vind ik erg fijn alleen daar betaal je wel €20 voor een bus, Batiste is eigenlijk net zo goed wat mij betreft en een kwart van de prijs. De droogshampoo werkt altijd goed, mijn haar lijkt er niet meer vet van en valt mooier door de textuur zonder dat er een witte waas achter blijft. Een fijne combinatie van je haar opfrissen en stylen, zeker als je snel klaar wilt zijn!

Deze mooie nieuwe variant heeft een licht zoete en luxe geur van vanille en rozen, een geur waar ik erg benieuwd naar was. Ik hou namelijk enorm van rozen, maar niet van vanille.


(Ik ben op de hoogte dat in sommige browsers deze foto er gek uit ziet, word aan gewerkt!) Mocht je nog nooit droogshampoo gebruikt hebben: Je schudt de fles even goed en sprayt het van een afstand van 30cm op je haarwortels en eventueel in de haarlengtes als dit vet oogt. Ik wacht dan altijd even een minuutje en ga daarna op de kop hangend met mijn handen door mijn haar en schud een beetje. Hierna kun je je haar gewoon borstelen en in model doen zoals je dat gewend bent.

Qua werking merk ik bij deze variant niks bijzonders, of nou ja, niet ten opzichte van andere normale varianten van Batiste. Mijn haar wordt er schoon van en ik kan het een aantal dagen achter elkaar gebruiken zonder dat mijn haar te stug wordt. Ook de textuur is prima aanwezig en zorgt voor net wat meer volume, prima allemaal en zoals verwacht.

De geur vind ik lekker, maar wel anders dan verwacht. Ik ruik niet een hele specifieke rozengeur, wel iets bloemigs, het is subtiel en licht zoet, erg lekker. De vanille ruik ik eigenlijk niet echt, niet erg want die geur vind ik ook niet zo.


Een subtiele bloemige geur die anders is dan de andere varianten van Batiste die ik ken (en dat zijn ze vrijwel allemaal) en daardoor een leuke toevoeging aan het assortiment. Je vind deze nieuwe variant in Nederland vanaf maart bij Kruidvat en vanaf juni bij Etos. In België staat Golden Rose vanaf maart in de schappen bij zowel Kruidvat als Di, in beide landen is de adviesprijs €5,49. Batiste is ook verkrijgbaar bij verschillende webshops.
Ben jij ook zo'n fan van Batiste?

*Dit artikel betreft een samenwerking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!