Food | Haribo Snoep met 30% minder suiker

maandag 19 februari 2018


Wie mij kent of volgt weet vast wel dat ik enorm hou van lekkere dingen. Ik trakteer mezelf dus af en toe graag op snackjes en snoep. Heerlijk om alles te kunnen eten maar echt niet gezond, zeker als er regelmatig een zak snoep naar binnen gaat. Omdat ik wel op de suikers wil letten die ik binnenkrijg, koop is wel eens suikervrij snoep, maar eerlijk gezegd vond ik het meestal niet echt lekker. Haribo lanceert nu drie varianten snoepjes met 30% minder suiker en die hebben wél de lekkere smaak waar je op zit te wachten. Ik probeerde de snoepjes namelijk uit en vertel jullie er graag over.


Als je net als ik een snoepliefhebber bent, is het wellicht handig om eens te gaan kijken naar varianten als deze, met minder suiker. Ook al bevatten deze varianten 30% minder suiker, toch is het nog steeds handig om op de portiegrootte te letten. Een verantwoorde portie is ongeveer 6 snoepjes (circa 25 gram).


De drie nieuwe zakjes met 30% minder suiker komen in de volgende varianten:
- Fruitlicious
- Fruity Pinguins
- Scuba Mix

Ik heb voornamelijk gelet op de smaak, want ik wil wel een ¨echte¨ lekkere snoepsmaak ervaren .Ook ga ik letten op textuur, omdat ik deze bij andere snoepjes met minder suiker vaak zompig of juist te hard vind.


Fruitilicious
Deze snoepjes in fruit-vorm hebben de smaken ananas, appel, aardbeien, frambozen, sinaasappel en citroen.

Qua substantie prima snoepjes, niet te hard en niet te zacht. Qua smaak vind ik ze verrassend zoet, gewoon de lekkere smaak die ik van Haribo ken. In eerste instantie proefde ik niet heel erg de specifieke fruitsmaken in de snoepjes, maar naar mate je wat langer proeft komen die duidelijk naar voren, ook in de nasmaak. De ananas is uit dit zakje mijn favoriet!


Fruity Pinguins
Deze gezellige pinguïns hebben een combinatie van fruitgom en schuim (ik hou van die combi!). Ze hebben de smaken ananas, appel, sinaasappel, bramen en watermeloen.

Qua substantie zijn deze wat zachter en ik vind de combi van gom en schuim erg goed. Bij de pinguïns proef ik meteen al welke smaak ik aan het eten ben en is wederom de ananas erg lekker. Verrassend vind ik het snoepje met watermeloen, die proef je niet heel vaak en ik vind het een lekkere toevoeging!


Scuba Mix
Deze gevarieerde mix heeft een onderwaterthema en snoepjes in diverse fruitsmaken. In het zakje zitten afwisselend snoepjes mét en zonder schuimlaagje en de smaken appel, blauwe bessen, aardbeien, frambozen, sinaasappel en tropische vruchten.

Qua textuur zijn de snoepjes hetzelfde als de twee voorgaande, die mét schuim vind ik zelf het lekkerste om te eten. De snoepjes met blauwe bes smaak vond ik een klein beetje tegen vallen, wel lekker hoor, maar ik proef minder blauwe bes dan gehoopt. Daarentegen vind ik de schuimsnoepjes met de smaak van tropische vruchten echt heel erg lekker. Sowieso een leuke en afwisselende mix!


Ik vind de snoepjes qua textuur en, nog belangrijker, qua smaak absoluut niks afdoen aan de reguliere snoepjes van Haribo. Ik zou dan ook zeker voor een variant met minder suiker gaan als ik weer eens een zakje in mijn boodschappenkar gooi, want voor de smaak hoef je het niet te laten. Je vindt de nieuwe snoepjes in diverse supermarkten en tankstations, een zakje heeft een adviesprijs van €1,45.
Eet jij veel snoep? En zou je een variant met minder suiker overwegen?

*Dit artikel betreft een samenwerking

2 opmerkingen:

  1. Oehh klinkt goed. Vooral die met watermeloen klinkt heel verfrissend! Ik zou zeker snoep met minder suiker overwegen, aangezien ik bewuster let op wat ik allemaal eet. Ik ben wel een snoepkont hoor, dus het heeft me best wat moeite gekost om gezonder te leven haha. Ik mag het nog steeds, maar dan met mate. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 6 snoepjes verantwoord? Gezien er bijna overal suiker in zit en je gauw aan die 25 gram komt vind ik die 25 gram uit suiker halen alsnog heel veel.. Ook al zit er minder suiker in, het blijft ongezond suiker.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!