Recept | Chocolate Dipped Oreo´s

woensdag 6 december 2017


Ik twijfelde even of ik dit artikel wel een recept moest gaan noemen, want heel erg recepterig is het niet, het is meer een geweldige combinatie. Hands Off My Chocolate daagde mij namelijk uit om een lekker recept te gaan maken met hun chocolade. Ik wist meteen dat ik Oreo´s in chocolade wilde gaan dippen en ging druk aan de slag met experimenteren. Hands Off heeft namelijk een aantal geweldige smaken die me wel tof leken in combinatie met deze koekjes. Uiteindelijk vond ik drie smaken het lekkerste en deze combi's laat ik je vandaag in dit ¨recept¨ zien.


Je hebt dus twee rollen Oreo´s (huismerk werkt ook prima) nodig, met één reep chocolade kun je naar schatting zo'n 8 á 10 koekjes bedekken. Ik heb in totaal 15 koekjes bedekt en de overige chocolade gemengd tot een soort chocoladeberg met drie verschillende smaken.

Ik heb de volgende repen van Hands Off My Chocolate gebruikt (gewoon te koop bij AH):
- Milk Meets White
- Crispy Cookie
- Caramel Macchiato


Handig is om vooraf een dikke snijplank klaar te leggen, daar kun je straks je koekjes op laten drogen. Je kan eventueel de koekjes ook op een stokkie prikken zodat allebei de kanten mooi blijven, bedenk dan alleen wel van te voren of dat in je vriezer of koelkast gaat passen.

Je gaat nu de repen (één voor één) smelten in een pannetje. Zet het vuur laag en blijf goed roeren om te voorkomen dat de chocolade te heet wordt en gaat verbranden. Als al je chocolade gesmolten is dip je je koekje er goed in, en leg je ´m te drogen op de snijplank.

Toen ik alle drie de repen had gesmolten en even had gechilld de keuken had opgeruimd, was de chocolade al een klein beetje droger en heb ik alles verhuisd naar een bord in de vriezer. In de vriezer of koelkast is de chocolade echt binnen 10 minuten hard en kan je je koekjes opeten opdienen.


Een aantal van de koekjes heb ik, voor ze droog waren uiteraard, bestrooid met discodip. Uiteraard kan je ze ook bestrooien met hagelslag, muesli of iets anders leuks. Bij de varianten met macchiato en crispy cookie zou ik een topping achterwege laten, dat is eigenlijk zonde van de smaak.


Een super makkelijk en lekker receptje waarmee je in no-time een heel feestelijk schaaltje koekjes op tafel zet. Ik ben inmiddels opzoeken naar kerst-achtige toppings voor de feestdagen en je kunt uiteraard ook variëren met je favoriete chocoladerepen of misschien wel andere koekjes. Laat vooral weten in de comments als jij nog een lekkere combinatie weet!
Ga jij dit receptje proberen?

*Dit artikel bevat gekregen producten.

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!