Hair | Nonique Intensive Moisturizing Conditioner

dinsdag 14 november 2017


Ik was deze conditioner al twee weken aan het testen, in de veronderstelling dat ik een shampoo aan het uitproberen was. Ik had gewoon niet goed op de verpakking gekeken en ondanks dat ik de substantie bijzonder vond, ¨waste¨ ik braaf mijn haren met dit goedje. Niet heel gek want er zijn mensen die hun haar onder het mom van ¨no poo¨ met conditioner wassen. Ik vond ´m als shampoo net even iets te verzorgend en vertel jullie in dit artikel graag hoe de conditioner bevallen is toen ik ´m wel op de ¨juiste¨ manier ging gebruiken.


Deze natuurlijke en zelfs biologische conditioner herstelt de vochtbalans in je haar waardoor het weer mooi glanzend en vooral minder dof en droog wordt. De producten van Nonique bevatten geen schadelijke stoffen en zijn vegan, fair trade en diervriendelijk.

Jullie zullen misschien wel denken, wat debiel dat je niet door had dat het geen shampoo was. Normaliter zou je dit misschien direct opmerken door het gebrek aan schuim bij een conditioner. Nou is het zo dat natuurlijke producten voor het gebrek aan siliconen vaak stukken minder schuimen, ik weet het gebrek aan schuim dus aan de natuurlijke ingrediënten. Mijn haar zag er trouwens best schoon uit alleen het voelde wat vettig.


De olijf- en avocado olie maken deze conditioner extreem verzorgend volgens de beschrijving. Mijn haar ziet er best oké uit alleen het continue blonderen op haar wat al dun is heeft natuurlijk ook wel zijn weerslag. Deze conditioner werkt voor mij prima, mijn haar wordt er niet dun en slap van maar wel lekker doorkambaar en mooi glanzend.

De geur doet wat olijf-achtig aan maar is niet heel aanwezig, ik vind ´m niet heel lekker maar ook zeker niet storend, het is een neutrale geur.


Het belangrijkste aan een conditioner vind ik dat mijn haar er goed door ontklit wordt, zodat ik geen klitten met de borstel meer hoef te verwijderen. Deze conditioner ontklit mijn haar prima, het is niet zo dat ze er echt uit glijden maar met een beetje hulp van mijn handen is mijn haar in no time weer glad. Hij doet dus z'n werk maar ik vind ´m niet heel speciaal, gewoon prima. Wat ik aan Nonique wel prettig vind is dat ze doorgaans prima werkende biologische producten aanbieden voor betaalbare prijzen, zo kost deze conditioner €9,95. Voor de andere productlijnen van Nonique kun je terecht op hun site, de conditioner shop je via deze link.
Ben jij al bekend met Nonique?

*Het product in deze review heb ik gekregen.

Lees ook:

1 opmerking:

  1. Nonique lijkt me echt een heel erg prettig merk. Dit product klinkt ook weer erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!