Body | Nivea Care Sensitive Crème

zondag 5 november 2017


Ik was nooit mega fan van Nivea op mijn gezicht, totdat Nivea met de Care crème kwam, deze voelde stukken minder vet aan en trok snel in, heel erg lekker! Ik was niet de enige die Nivea Care fijn vond, de crème werd al snel mega populair en nu komt Nivea met Care Sensitive. Een speciale variant voor de gevoelige huid, intensief voedend en verrijkt met aloë vera.


Het fijne aan de crèmes van Nivea is dat je ze eigenlijk van top tot teen kunt gebruiken. Zowel handig voor thuis dus als voor onderweg, zo hoef je geen 4 verschillende crèmes meer mee voor de verschillende lichaamsdelen. Deze Care Sensitive crème is een universele crème geschikt voor de gevoelige huid, eentje die dus écht iedereen kan gebruiken.


Je zou het misschien niet denken, ik schatte het aantal in ieder geval veel lager in, maar zo'n 60% van de Nederlandse vrouwen heeft een gevoelige huid, niet gek dus dat er vraag was naar deze crème. Deze Nivea Care Sensitive is zeer voedend door de hydrowaxen maar door diezelfde waxen ook niet plakkerig. Dat laatste is wat mij betreft ook het ¨unique selling point¨ van deze crème, er zijn namelijk echt weinig crèmes die heel erg voeden en geen plakkerig laagje achter laten.


Ik heb de reguliere variant van Nivea Care er even bijgehouden, en het verschil zit volgens mij voornamelijk in de geur, die is bij deze variant voor de gevoelige huid wat minder aanwezig. Ik ruik wel duidelijk die klassieke Nivea-geur, maar wel minder, het verminderde gebruik van parfum zal dan ook deze crème heel geschikt maken voor elk huidtype. Ik heb zelf geen gevoelige huid op mijn lichaam, op mijn gezicht ook niet echt een gevoelige maar wel een onrustige huid. Mijn huid kan soms wat rood en geïrriteerd uitslaan, en wisselt heel droog af met overmatige puistjes, niet echt makkelijk dus. Op deze crème reageert mijn gezicht rustig en het plakkerige laagje blijft inderdaad, zoals beloofd, achterwege. Op mijn benen lijkt mijn huid de crème echt op te slurpen, op mijn armen blijft er wel een klein laagje achter die ik eerder als zacht zou omschrijven dan als plakkerig.

Fijne crème dus die ik door mijn niet gevoelige huid niet perfect kan beoordelen, maar die ik door het snelle intrekken en het niet irriterende effect wel heel fijn vind. Ik zou de Care variant sowieso aanraden ten opzichte van de reguliere Nivea, mits je geen hele droge huid hebt. Je vind Nivea Care Sensitive voor €6,49 bij de drogist.
Gebruik jij wel eens Nivea?

*Dit product heb ik gekregen.

Lees ook:

1 opmerking:

  1. This is a new product for me, I never saw it before! But I'm a huge fan of the brand!
    www.bonjourchiara.com

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!