Beauty | Philosophy Purity Made Simple One-Step Facial Cleansing Cloths

zaterdag 25 november 2017


Nog niet zo heel lang geleden probeerde ik voor het eerst een product van Philosophy; de droogshampoo. Die beviel ontzettend goed en vandaag is het tijd voor een tweede product van dit leuke merk. We gebruiken allemaal vast wel eens reinigingsdoekjes voor het verwijderen van onze make-up. Ik vind het ideaal als ik een keer echt geen zin heb in de hele routine, of voor op reis, of voor als ik halverwege de dag mijn make-up al weg wil hebben. Bij doekjes let ik er vooral op of ze al mijn make-up kunnen verwijderen zonder dat ik 20 doekjes nodig heb, én of mijn huid er niet droog van wordt.


Om eerlijk te zijn gooi ik meestal bij Primark wat pakken doekjes in mijn mandje, geen uitmuntende kwaliteit maar ze werken wel oké. Ik vind het bij die doekjes vooral irritant dat ze vrijwel nooit echt mijn make-up verwijderen, ik moet altijd nog na poetsen en dat is niet echt de bedoeling.

Deze reinigingsdoekjes van Philosophy zijn gebaseerd op de populaire Purity Made Simple reiniger. Ze zijn zowel mild als reinigend en tonifieren de huid. Tonifieren is volgens mij wat je normaal met een toner doet, die extra, vaak wat frissere, reiniging. De doekjes zijn extra groot en beloven de huid vrij te maken van je dagelijkse make-up en vuildeeltjes. De doekjes zijn geschikt voor de gevoelige huid en dus ook ideaal voor het verwijderen van oog make-up. Na gebruik hoef je je gezicht niet te wassen met water en de doekjes bevatten geen alcohol.

De doekjes bevatten essentiële oliën van weidebloemen, rozenhout en sandelhout. De huid wordt hierdoor gekalmeerd en droogt minder snel uit.


De voordelen op een rijtje:
- reinigt en tonifieert in één stap
- naspoelen is ook niet nodig, je bent dus écht in één stap klaar met reinigen
- sulfaat- en alcoholvrij
- maakt je huid zacht en glad door 12 essentiële oliën
- tast de pH-waarde van je huid niet aan
- geeft een fris gevoel door het hoge vochtgehalte van de doekjes
- handig voor op reis en onderweg


De doekjes zijn duidelijk dikker dan ik van goedkopere varianten gewend ben. Ze voelen stevig en kwalitatief goed aan, en nodigen uit om je gezicht lekker stevig te reinigen.

De geur vind ik geweldig en ik wil ook zeker een keer de ¨echte reiniger¨ hier van proberen. Hij is een klein beetje kruidig, ik hou er enorm van maar ook voor mensen die meer van frisse geuren houden; het is zeker geen heftige kruidige geur.


Qua werking heb ik ze getest op mijn dagelijkse make-up. Ik heb mijn make-up verwijdert met één doekje en daarna micellair water gebruikt om te checken of er veel make-up was achtergebleven. Ik heb wel echt heel goed gepoetst met het doekje maar het is zo waar gelukt met één exemplaar. Op het watje met micellair water zat eigenlijk geen vuil meer, qua reiniging echt super dus. Qua irritatie ook top, rondom mijn ogen geen rode vlekken of prikkende plekjes, verder is mijn huid niet heel gevoelig. Mijn huid voelde niet droog na gebruik, maar ook weer niet zo gehydrateerd dat ik er mee kon gaan slapen. Ik heb een klein beetje moisturizer opgesmeerd en toen was het wel prima. Je vind de doekjes in een verpakking van 30 stuks voor €15 exclusief bij Ici Paris XL.
Gebruik jij wel eens producten van Philosophy?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!