Food | Tony's Chocolonely Melk Stoofpeer

zondag 10 september 2017


Als er drie nieuwe Tony's uitkomen, dan is het natuurlijk ¨noodzakelijk¨ dat ik die probeer. Omdat er de afgelopen weken al heel veel chocolade verscheen hier, en omdat ik puur en wit gewoon echt niet lekker vind, besloot ik deze keer alleen de nieuwe melk variant te testen. Niet getreurd, als je echt een review wilt lezen voordat je ze gaat kopen, er staan er inmiddels best wat online:).


Melk met stoofpeer dus. Nou heb ik een beetje een haat-liefde relatie met stoofperen. Ik vind ze in principe best wel lekker mits ze gloeiend heet zijn en op de juiste manier gemaakt. Koude stoofperen vind ik om te gruwelen, dat heb ik ook met gekookte wortelen trouwens, die krijg ik alleen weg als ze nog lekker warm zijn.

Anyway, deze reep leek me best wel lekker, zeker niet onsmakelijk maar ook niet om hysterisch van te worden. Omdat ik bij een aantal vorige repen van Tony's de ingrediënten niet heel goed terug proefde, was ik voornamelijk benieuwd of dat dit keer wel het geval zou zijn.


Tony's belooft een zoet kruidige reep met de klassieke smaak van stoofperen. In eerste instantie dacht ik de stoofperen niet te proeven maar na een paar hapjes kwam die smaak heel duidelijk naar voren. De smaak is subtiel, maar niet té subtiel zoals bij sommige andere repen. De kruidige smaak is absoluut niet overheersend en erg lekker in combinatie met de romige melkchocolade.


Prima reep dus en precies zoals beloofd en verwacht. Fijn dat je de stoofpeer duidelijk terug proeft, als dat weer niet zo was geweest, had Tony me toch flink teleurgesteld. Hele leuke reep ook voor over een paar maanden bij het kerstdiner! De limited editions zijn dit jaar geïnspireerd op een driegangendiner en de andere twee repen zijn Donkere Melk Rogge Zeezout en Wit Stracciatella. Je vindt de repen vanaf €3,29 bij onder andere Albert Heijn en de Wereldwinkel.
Welke reep zou jij kiezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!