Beauty | Maybelline Tattoo Brow: Semi Permanente Wenkbrauwverf

vrijdag 29 september 2017


Elke dag je wenkbrauwen bijtekenen is toch best wel een ding, niet voor niks kiezen steeds meer vrouwen voor een wenkbrauwtattoo of een verf die langdurig blijft zitten. Maybelline komt nu met een product waarmee je zelf je wenkbrauwen inkleurt en waarmee ze vervolgens wel tot 3 dagen mooi in vorm blijven.


Maybelline komt met Tattoo Brow, een semi-permanente wenkbrauwgel waarmee je een kleur creëert die tot wel drie dagen goed blijft. De kleur vervaagt wel wat gedurende de dagen. Je kunt je kleur mooi houden door bij het wassen van je gezicht, je wenkbrauwen te vermijden.

Je brengt het product dus zelf gemakkelijk aan en laat het, afhankelijk van de kleur die je wilt bereiken, tussen de 20 minuten en de 2 uur zitten. Op de verpakking vind je informatie en een inschatting van welke kleur je met welke inwerktijd kunt bereiken.


Tattoo Brow is verkrijgbaar in 2 verschillende tinten, met een verpakking doe je denk ik wel een maand of 3, rekening houdend met het feit dat het drie dagen mooi blijft en dat je ook wel eens een dagje make-up skipt. Natuurlijk is het lastig om de kleur te selecteren die het beste bij je past. Je kunt dan ook het beste eerst even een streepje op je arm maken (eventueel met een tester in de winkel, of na aankoop) voordat je het product op je wenkbrauwen gaat aanbrengen. Mocht je dan echt totaal de verkeerde kleur hebben, dan loop je daar in ieder geval niet heel opzichtig mee rond.


Het kwastje is perfect in gebruik, precies zacht genoeg, goed in combinatie met het product en optimaal om precies mee te werken. Als je hele dunne wenkbrauwen hebt, of bijvoorbeeld voor het uiteinde van je wenkbrauwen, kun je een dunner kwastje uit je eigen collectie gebruiken.De substantie zelf is relatief dun, maar niet zo dun dat het gaat druppelen.


Dan denk je dat je je wenkbrauwen netjes bij houdt, en dan zie je dit.. Anyway, hier heb ik het product dus aangebracht, ondanks dat ik echt een kneus ben met wenkbrauwen, vond ik het niet moeilijk om de vorm netjes te krijgen. Absoluut een geschikt product dus voor de minder talentvolle make-uppers.


Op de bovenste foto draag ik niks.
Op de middelste foto heb ik het product na ongeveer 45 minuten verwijderd. Je plukt het er zo af en trekt daarbij totaal niet aan je haartjes, ik vond het verrassend makkelijk gaan. De kleur, zeker aan het begin van mijn wenkbrauw vind ik mooi, maar te donker, dit zou ik kunnen oplossen door het product wat korter in te laten trekken.
Op de onderste foto heb ik gedoucht en is het de volgende dag, de tint is daar veel warmer en eigenlijk gewoon oranje. Jammer wel, want dat is niet echt mijn kleur, voor mensen met een warmere haarkleur zou dit dan wel passend zijn.


Op de werking, het gebruiksgemak en het effect heb ik niks aan te merken, dit product is precies zoals beloofd en ook echt een aanvulling op dingen die al te koop waren. Deze kleur, Medium Brown, is alleen niet geschikt voor mij. Ik zal dan ook zeker nog eens Dark Brown aanschaffen en testen, uiteraard vul ik dan dit artikel aan. Waarom ik de andere tint niet meteen gekocht heb? Omdat die hier niet verkrijgbaar was en ik veel vragen kreeg over dit product, wilde ik de review graag nu online zetten. Via Google kom je trouwens op best wel wat artikelen waarin de andere tint te zien is. Je vindt Tattoo Brow bij de drogist voor €15,99.
Zou dit product wat voor jou zijn?

*Dit product heb ik gekregen.

Mijn vorige review:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!