Hair | Philosophy Amazing Grace Droogshampoo

woensdag 7 juni 2017


Leuk, weer een primeurtje vandaag! Nog nooit eerder probeerde ik een product van Philosophy, vandaag probeer ik een droogshampoo. Ik kan niet meer zonder droogshampoo en maak dankbaar gebruik van een aantal fijne budgetvarianten, deze mooie roze bus is een stukje luxer qua prijs en maakt dat hopelijk in kwaliteit ook waar.


De Amazing Grace productlijn van Philosophy is welbekend en rete populair, het nieuwste lid van deze lijn is de Amazing Grace Dry Shampoo Refreshing Style Extender, a.k.a droogshampoo. De geur van Amazing Grace is zacht, zuiver en bloemig, ik zou deze beschrijving zelf nog aanvullen met poederig. Philosphy omschrijft de geurnoten als volgt: ¨Amazing Grace bevat een zachte vrouwelijkheid die altijd gepast is. Uitnodigend begroet bergamot de zintuigen terwijl het hart opbloeit met een onweerstaanbaar zacht en fris lelietjes-van-daken akkoord die, met een een impressie van klassieke schoonheid, overgaat in een langdurig spoor van muskus¨.
Apart wel, voor ik de beschrijving las, vond ik de geur subtiel, bloemig maar zeker niet zwaar. Nu ik wat meer over de geurnoten gelezen heb, ervaar ik de geur ook wat zwaarder. Uiteindelijk zou ik de geur omschrijven als heel mild, een beetje bloemig, niet erg aanwezig maar ook zeker niet saai.


Deze topper reinigt je haar, en geeft het volume en textuur. Als je je haar eindelijk goed in model hebt en een keer keer geen bad hair day hebt, kun je die coupe met deze droogshampoo nog mooi een dagje behouden. Ook als je hebt gesport of het warm is geweest en je haar is een soort van vet maar niet vet genoeg om het te wassen; deze roze vriend is your man. De formule reinigt en absorbeert direct olie, transpiratie en geurtjes die in het haar zijn blijven hangen. Het product is geschikt voor elk haartype, elke lengte, én elke kleur. Mocht je dus donker haar hebben, dan hoef je niet bang te zijn voor een witte waas.


Boven voor gebruik, onder na, het resultaat moge duidelijk zijn. Waar mijn haar eerst slierterig is en duidelijk vet oogt, oogt het op de onderste foto fris en schoon.
Mijn haar oogt wel wat geler, op een of andere manier heb ik dat altijd na gebruik van droogshampoo. Ik zie niks van wit poeder achterblijven, ik denk dus dat deze ook voor mensen met donker haar prima geschikt is. Groot voordeel vind ik het ontbreken van een pluis effect. Bij veel droogshampoo gaat mijn haar een soort van pluizen, als ik mijn haar dan even na kam met haarlak is dat opgelost, alleen fris vind ik het niet. Deze droogshampoo geeft mijn haar dusdanig textuur dat ook het pluisprobleem opgelost is.


Qua werking vind ik ´m geweldig en kan ik geen nadelen bedenken, maar is het die €22,22 ook waard? Ja en nee zou ik zeggen. Ik besef me dat ruim €20 heel veel is voor droogshampoo maar ik ken geen andere die zo perfect zijn werk doet en je hebt meteen een lekker geurtje in je haar. Aan de andere kant past dit niet helemaal in een studentenbudget, of het een aanrader is, vind ik dus afhankelijk van je budget en hoe veel waarde jij hecht aan een goede droogshampoo. Ik zou ´m opnieuw kopen maar dan wel liever met een aanbieding, maar goed vind ik ´m absoluut! Je vind de producten van Philosophy bij Ici Paris XL.
Zou jij ruim €20 uitgeven voor een hele goede droogshampoo?

2 opmerkingen:

  1. Oh wauw! Je ziet echt heel duidelijk verschil en zou zeker 20 euro ervoor uit willen geven!
    Het kan soms wel eens gemakkelijker zijn.

    Liets, Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!