Food | Eten Op Rolletjes!

zaterdag 17 juni 2017


Gisteren was ik aanwezig bij Eten op Rolletjes, een festival vol foodtrucks dat de komende zomer op allerlei plekken te vinden is, ik at mijn buikje rond ik Arnhem. Ik laat jullie heel graag zien wat ik allemaal gegeten heb en hoe het bevallen is. Uiteraard vertel ik ook nog wat het kost en waar je deze hele gezellige toestand op welke data kunt vinden.


Eten op Rolletjes is dus een Foodtruckfestival zoals je nu veel ziet. Ik was al bekend met de Rollende Keukens en was bang dat ik andere festivals wat te klein zou vinden. Eten Op Rolletjes is een stukje kleiner maar absoluut niet te klein. Er was erg veel keus en doordat het stukken ruimer opgezet was dan de Rollende Keukens, vond ik het geheel gezelliger, toegankelijker en heb ik nergenslang ometen wachten. Het was wat later op de avond gezellig druk maar zeker niet hutje mutje, mijn voorkeur gaat zonder twijfel uit naar Eten Op Rolletjes.


Zowel eten als drinken betaal je met muntjes, die €2,50 per stuk kosten. Een biertje of een glaasje spa blauw kost 1 munt, een smoothie of speciaalbiertje 1,5 munt. Je betaalt een klein bedrag voor je glas (0,5-1 munt) , best handig want niet het hele veld ligt vol plastic glazen, je kan gratis je vieze glas ruilen voor een schone en het glas eventueel mee naar huis nemen als souvenir (niet terug inwisselen voor muntjes). Het toilet was in Arnhem (voor vrouwen) gratis in verband met een campagne van Page toiletpapier, ik durf niet te zeggen of dat bij de andere locaties ook zo gaat zijn. Mannen moesten wel gewoon €0,50 betalen en hadden een andere wc, positieve discriminatie als je het mij vraagt, wij vrouwen moeten gewoon veel vaker.


Om te beginnen had ik zin in iets met vis en zag ik deze truck van Men I Love Fish, die schijnbaar een award van 24kitchen heeft gewonnen in de categorie ¨vis¨. Ik ging voor onderstaande fish taco met rode ui, tomaat, witvis, chipotle mayonaise voor 2 munten.


Ik kan jullie alvast vertellen dat dit het lekkerste is wat ik gisteren heb gegeten, zo smaakvol! Alles klopte, alle smaken klopten bij elkaar en het was fantastisch. Het liefste wilde ik de andere gerechten van deze truck ook nog proeven maar dat komt een andere keer wel. Mocht je MILF (haha) dus op een festival zien staan, ga zeker wat lekkers halen!


Voor wie nog nooit op een festival als dit geweest is; allefoodtrucks s hebben allerlei tierelantijnen, muziek en toestanden uit de kast getrokken om hun kraampje een beetje aan te kleden, heel leuk. Ook als je even aan het uitbuiken bent kun je je nog prima vermaken met alles bekijken, sommige trucks hebben er echt heel veel aandacht aan besteed!


Heel fijn zonnig weer was het helaas niet, vooral aanstaande zondag is er echt geweldig weer voorspeld, dan vermoed ik dat deze bankjes vol gaan zijn.
In de verte op de foto zien jullie PachaMama, daar at ik onderstaande sushi voor 2,5 munten.


Heel lekker, maar wel gewoontjes, niet anders dan bij een willekeurige sushi tent.


De prachtige truck van Hurry Curry zag er echt goed Thais uit, deze lampjes zijn natuurlijk prachtig maar de truck was echt heel mooi vervallen geschilderd zoals je dat in Bangkok ook ziet. Ik heb hier niks gegeten maar het oogt meteen heel traditioneel waardoor ik automatisch denk dat het lekker is, marketingtechnisch hebben ze dat slim gedaan;).


Bij Vitamien by Elien haalde ik smoothies voor 1,5 per stuk. Ik weet de namen niet meer precies maar er was er een met mango, kokos en ander fruit die echt heel goed smaakte. De anderen waren ook prima hoor, deze variant vond ik wel echt uitspringen. Ik kon trouwens nergens een bar vinden met fris, alleen bier, wijn en cocktails enzo. Ik ben er nog niet over uit of dat aan mij lag of dat het er niet was, let me know als je er ook geweest bent en er achter bent, dan pas ik dat hier even aan.


Ik ben niet echt een vleeseten maar deze sappige burger met Old Amsterdam (3 munten) was echt heeeeeel goed. Niet echt een hoge score qua eetgemak, daar mogen ze nog aan werken. De broodjes waren veel te klein voor de burger en werden slap door alle sappen (vies woord) waardoor de hele bende in elkaar stortte, maar goed, met de smaak was dus niks mis.


Dit heb ik niet op maar ik vond het zo mooi er uit zien. Het was camembert om in te dippen met druifjes en brood, helemaal leuk.


Deze bakbananen met nootjes en slachtoom (1,5 munt) waren simpel maar heel smaakvol, aanrader!


Deze empanada met spinazie en geitenkaas, die 2 munten kostte, was leuk geprobeerd maar nee. De smaak was prima maar echt oersaai, totaal anders dan de empanadas die ik ken uit gebieden met een iets meer exotisch imago dan Nederland. Als je geen verwend nest bent en geen vergelijkingsmateriaal hebt zijn ze wel oke maar ik zou deze niet nog een keer eten.


Tijd voor koffie en een toetje tussendoor. De koffie kostte 1 munt en de taart en lemon curd 1,5 munt. De koffie was lekker maar de chocoladetaart was droog en smaakte dubieus.


Deze prachtige lemon curd was de deceptie van de eeuw, of nouja, voor mijn smaakpapillen dan. Dat gezellige schuimige aan de bovenkant smaakte naar omelet, een smaak die je dus niet in een toetje achtig iets wilt hebben. Ik dacht dat het meer merengue achtig zou zijn of van dat lekkere zoete zachte schuim maar nee dus. Verder was dat onderste gedeelte in principe wel lekker maar de hele eiertoestand dus niet.


IJs, 1 munt per bolletje en het smaakte prima!


Ik kan hier dus echt om gieren. Misschien niet helemaal duidelijk op deze foto maar in de kofferbak van deze auto zat dus een barbecue en dat heette dan een carbecue, briljant.


Ik betaalde 2 muntjes voor 5 kleine donuts die echt geweldig smaakten. Ik weet niet precies de smaken omdat ik tegen die jongen zei ¨doe maar wat¨ maar ik had sowieso wat met Baileys, pistache en banaan.


Echt een enorme aanrader dus en ik heb enorm genoten. In Arnhem vind je Eten op Rolletjes vandaag (17 juni) van 13:00 tot 23:00 en morgen van 13:00 tot 22:00 nog in het Sonsbeekpark (10 minuten lopen vanaf CS). Verder vind je Eten Op Rolletjes het komende seizoen nog op de volgende locaties (check even de site voor adres/tijden):
- Haarlem 30 juni t/m 2 juli
- Deventer 21 t/m 23 juli
- Purmerend 28 t/m 30 juli
- Alkmaar 11 t/m 13 augustus
- Zeist 18 t/m 20 augustus
- Wageningen 1 t/m 3 september
- Breda 21 t/m 24 september

Als jullie gaan; heel veel plezier! Mocht je het nog leuk vinden om te zien, op Instastories plaatste ik gisteren nog wat foto´s van het festival, die zullen ongeveer tot vanavond 21:00 online staan.
Wie is van plan om te gaan?

p.s. doe jij al mee aan mijn winactie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!