Body | NONIQUE Extreme Energy Facial Scrub & Body Scrub

zaterdag 24 juni 2017


Het was even rustig hier helaas. Ik kwam om in het schoolwerk en de tentamens die gelukkig nu voorbij zijn. Dat er niks online kwam, betekent gelukkig niet dat ik achter de schermen niks getest heb. Juist in een drukke periode als deze vind ik het heerlijk om mezelf uitgebreid te verzorgen en nieuwe producten te testen. Ik probeerde dan ook deze twee vegan producten van NONIQUE en laat jullie vandaag zien hoe ze bevallen zijn.


De laatste tijd denken mensen over het algemeen veel meer na over niet alleen ingrediënten in hun maaltijden maar ook die van hun beautyproducten. Waar het 10 jaar geleden de normaalste zaak van de wereld was om producten te gebruiken vol chemicaliën, kunstmatige geurstoffen en parabenen, zijn mensen nu steeds meer op zoek naar natuurlijke producten. NONIQUE is een vegan merk zonder al deze ¨troep¨ met producten die 100% natuurlijk zijn  en fairtrade geproduceerd worden.

De Extreme Energy lijn is verfrissend en verkwikkend met grapefruit (jippie), mango, en maracuja. Ik probeerde van deze lijn de gezichtsscrub én de bodyscrub.


Extreme Energy Facial Scrub €6,95
Voordat jullie denken ¨wa gebeurt hier?!¨ (denk even Lion King); dit product heeft nu een andere verpakking op de website en heet Micro Peeling dus geen paniek.

Deze scrub bevat Noni bladeren (rijk aan anti-oxidanten), aloë Vera, guarana en avocado olie wat ervoor zorgt dat je huid zeer diep gereinigd en verfrist word. De zomerse geur word gecreëerd door een combinatie van passievrucht, mango en grapefruit. De peeling is 1 á 2 keer per week te gebruiken en geschikt voor alle huidtypen.

De substantie is een gel met super fijne korreltjes die je niet ziet, maar wel zachtjes voelt, ondanks dat ik meer van grove korrels hou, vind ik het een fijn gevoel geven op de huid. Ik heb heel lang nagedacht over hoe ik deze geur moest gaan omschrijven maar het is lastig. De geur is tropisch, ik ruik zeker grapefruit en ook passievrucht alleen is het wel heel duidelijk geen chemische geur. Dat bedoel ik niet negatief, natuurlijke geuren hebben gewoon vaak iets over zich heen, wat deze ook heeft. Ik vind het een bijzondere geur, eigenlijk wel lekker. Om nou te zeggen dat ik ¨Extreme Energy¨ ervaar na gebruik, nee niet echt, mijn huid voelt wel lekker schoon en fris en ik word blij van de geur.


Extreme Energy Body Scrub €6,95
Deze peeling bevat de heerlijke geur van mango, terwijl onder andere aloë vera, grapefruit, passievruchtolie en bamboepeeling zorgen voor een zachte en stralende huid zonder schilfertjes. De scrub is 1 á 2 keer te gebruiken en werkt het beste als je ´m heel even laat inwerken voor het afspoelen, huidverzorging word extra goed opgenomen na gebruik dus sla die zeker niet over. De geur bij deze variant word gecreëerd door mango, papaya en grapefruit.

Deze substantie heeft iets minder het gel effect en de scrubkorreltjes zijn net wat grover. De geur is vrijwel hetzelfde als de face scrub alleen wat zoeter en wat meer aanwezig. Bij deze variant had ik toch meer het ¨Energy¨ effect, hij werkt zeker verkwikkend voor mij door de combinatie van de aanwezige, oppeppende geur en de wat grovere scrubdeeltjes. Ik zeg wat grover omdat ze grover zijn dan die van de facescrub maar ze zijn nog steeds erg mild en zacht, prima geschikt voor gevoelige huidjes dus ook.


Ik hou er eigenlijk wel van, producten met een lekker basic uitstraling, weinig zooi en een prima werking. Ik vind beide producten dan ook fijn en heb ze lekker in de douche staan momenteel. Nu ik dit type is het alweer wat kouder maar afgelopen week met die tropische temperaturen was het zo heerlijk om deze lijn te gebruiken. Ik kan geen favoriet aanwijzen, beide vind ik fijn. Opvallend vind ik de prijzen, leuk om te zien dat ook bio/vegan/natuurlijke merken niet meer alleen verkrijgbaar zijn voor mensen met een bovengemiddeld ingekomen. Mocht je meer willen weten of de producten willen bestellen, je vind alles op www.nonique.nl.
Kende jij NONIQUE al?

1 opmerking:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!