Body | Etos Sunny Breeze Eau de Toilette

zondag 25 juni 2017


Zomerse maanden met hoge temperaturen, lange stranddagen en heel veel ijsjes vragen om zomerse geurtjes. In de winter draag ik wat zwaardere geuren, soms zelfs wat kruidig. Waar ik normaliter niet van zoete geuren hou, sta ik er in de zomer wat meer voor open, het meest belangrijke in de zomer vind ik een frisse geur, hij moet niet te zwaar zijn. Etos komt nu met een geur speciaal voor de zomer , die belooft fris, fruitig en zomers te zijn.


Nu krijgen sommige mensen van veel parfums in combinatie met hitte en zon vlekken en uitslag, niet echt iets waar je op zit te wachten als je, hopelijk, de halve maand zonder het grootste gedeelte van je kleren rond loopt. Deze geur van Etos beloofd geen vlekken en uitslag te veroorzaken inde zomer en claimt daarin één van de weinige te zijn, zeer geschikt voor de gevoelige huid ook dus.


Qua geur is het een mix van amber (sensueel), gouden citrus, abrikoos (fruitig) en cassis. Deze combi doet je direct verlangen naar een tropische strandvakantie en versterkt hopelijk het vakantie effect als je al op een strandbedje aan een mojito ligt te lurken. 

De geur begint fris, een klein beetje zoet en fruitig maar word al snel een stukje zwaarder. Hij blijf een lange tijd fruitig en ctirus achtig ruiken met een beetje de ondertoon van het wat zwaardere amber. Na een tijdje is de geur diep en ruik ik voornamelijk nog de warme geur van amber. Hij blijft niet extreem lang zitten, ook niet overdreven kort, gewoon eigenlijk.


Ik had ´m denk ik iets zoeter verwacht maar ik vind het zeker een zomerse geur. Wel zou ik het omschrijven als een hele gewone geur, zonder daar een oordeel over te hebben. Een ¨gewone¨ geur is misschien niet heel uniek maar maakt dit wel tot een geur die veel mensen lekker gaan vinden denk ik. Met het hete weer heb ik mezelf ook even ondergesprayed voor ik in de zon ging liggen bakken en inderdaad, geen irritaties terwijl ik dat normaal als ik vol in de zon ga liggen wel heb, zeker op mijn hals. Prima geurtje dus, lekker zomers, niet te zoet, niet te zwaar en met €9,99 goed te betalen (vanaf nu verkrijgbaar in alle Etos winkels).
Wat is jouw favoriete zomergeur?

Meer geurreviews lezen?

1 opmerking:

  1. Oeh klink lekker.
    Lijk mij een fijne geur voor in de zomer en helemaal niet duur.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!