Beauty | Lovea Nature Green & Pink Clay Face Mask

woensdag 14 juni 2017


Maskertijd! Ik gebruik zeer regelmatig maskers en ontving onlangs deze twee nieuwe kleimaskers van bio merk Lovea. Een roze en een groen kleimasker, ik hoef jullie vast niet te vertellen dat ik erg enthousiast werd van het idee van mijn hoofd vol roze klei. Ik probeerde ze allebei uit en vertel jullie graag meer.


Lovea is van oorsprong Frans en heeft als doel om gezonde, lekker ruikende en effectieve biologische producten te maken die geschikt zijn voor het hele gezin. De producten van Lovea Nature zijn vrij van parabenen en stuk voor stuk milde producten. De producten zijn niet alleen efficiënt maar ook makkelijk te verkrijgen en goed te betalen. De tijd dat natuurlijke en biologische producten qua prijs overeenkwamen met de duurste schappen van de Bijenkorf hebben we gelukkig achter ons gelaten.


Zoals eerder genoemd, bevatten de producten van Lovea biologische ingrediënten, planten en kleisoorten. De formules zijn, ondanks dat ze zeer effectief zijn, ook mild en geschikt voor mensen met een gevoelige huid of haar wat snel beschadigd. Naast vrij van parabenen, bevatten de producten van Lovea ook geen fenoxyethanol, PEG, siliconen, kleurstoffen of synthetische geurstoffen. De verpakkingen zijn recyclebaar en zelfs in de fabriek word aan het milieu gedacht; de productieprocessen zijn niet vervuilend en er word niet getest op dieren.


Lovea Nature Pink Clay Mask €5,99
Dit 100% biologische masker is speciaal ontwikkeld voor de droge- en gevoelige huid op basis van roze klei (wiehoew!). Het masker bevat natuurlijke ingrediënten zoals glycerine, betaine, aloë vera en shea boter. Roze klei heeft van nature voedende en kalmerende eigenschappen en werkt zuiverend en egaliserend. Na gebruik zou je droge en gevoelige huid zacht, kalm, fris en gevoed aan moeten voelen.

Allereerst werd ik niet zo heel blij van dit masker. De kleur viel me tegen, ik had misschien prinsessenroze verwacht denk ik, maar zonder chemische kleurstoffen word dat toch wat lastig (de kleuren laat ik hier onder nog even zien). Goed, beter een wat mindere kleur zonder kunstmatige toevoegingen natuurlijk. Ook prikte het masker best wel na aanbrengen, best gek want het is speciaal geschikt voor een gevoelige huid. Misschien gewoon even een gekke reactie want na een paar minuten hield het prikken op en voelde het masker gewoon fijn en zacht aan. Anders dan andere maskers is het gebruik; je smeert deze op je schone huid en laat ´m 5 minuten zitten zonder dat het masker compleet hard word, hierna kun je het al afspoelen. Ook wel eens fijn, zo´n ¨snel¨ masker, ik heb niet altijd tijd en zin om uitgebreid 20 minuten een masker in te laten trekken. Na gebruik was er geen irritatie en voelde mijn huid lekker zacht aan, het frisse, gereinigde gevoel was er wel maar mag voor mij nog wel wat meer aanwezig zijn.


Lovea Nature Green Clay Mask €5,99
Ook dit masker is 100% biologisch maar dan speciaal geschikt voor de vette en onzuivere huid. Het masker is gemaakt op basis van groene klei en heeft ingrediënten als shea boter, betaine, aloë vera en talgreducerende hazelnootolie. Groene klei heeft absorberende eigenschappen en verwijdert overtollig talg en onzuiverheden. Ook heeft deze kleisoort een zuiverende en regulerende werking voor je vette en onzuivere huidje. Na gebruik zou je huid schoon, zacht, fris en zuiver aanvoelen en zou de natuurlijke talgproductie meer in balans moeten zijn.

Dit masker prikte niet en voelde direct fijn en fris aan. Ondanks dat mijn voorkeur vooraf meer naar de roze variant uit ging, is dit mijn favoriet geworden. Mijn huid voelde na gebruik meteen fris en schoon en bleef ook opvallend lang zo voelen, dat gebeuren met het reguleren van de talgproductie lijkt dus te kloppen. Mijn huid voelde echt heel schoon, niet trekkerig en lekker zacht zonder vettig te lijken. Heel fijn masker!


Hier nog even de kleuren, voor het prinsessenroze masker hoef je het niet te doen dus, maar goed het gaat om het effect. Beide fijne maskers dus maar mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar de groene variant. Die laatste sluit beter aan bij mijn wensen en bij mijn huid. Mijn huid is eigenlijk ook vrijwel niet droog en bijna nooit gevoelig, als je wel een droog en gevoelig huidtype hebt, zou het goed kunnen zijn dat het roze masker voor jou wel beter werkt. Je vind beide maskers bij Etos en Holland & Barret (voormalig de Tuinen) voor €5,99 per stuk.
Welke zou jij kiezen?


Meer maskerreviews lezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!