Food | Patisserie Kuyt

maandag 3 april 2017


Vandaag geen uitgebreide review maar wel iets wat ik jullie echt niet wilde onthouden. Normaal bespreek ik dit soort kleine ontdekkingen in ¨Mira Eats¨, echter vond ik dat deze taartjes een eigen artikel verdienden.

Afgelopen week had ik een event in Amsterdam, natuurlijk ga ik naar een event voor het product wat gelanceerd wordt maar de hapjestafel is ook een zeer favoriet onderdeel.
Dit keer ontdekte ik op die hapjestafel een flinke diversiteit aan kleine gebakjes, de een nog mooier dan de ander. Ik koos voor iets schuimerigs met fruit, het bleek een merengue achtige toestand te zijn met jam in de binnenkant en slagroom en fruit on top. Dit was by far een van de lekkerste gebakjes die ik in tijden gegeten had..

Ik complimenteerde de organisatie over de geweldige gebakjes, die vertelde mij dat de betreffende patissier in de buurt zat en een van de beste van Nederland scheen te zijn; Patisserie Kuyt.

Na het event toog ik uiteraard naar Kuyt om het een en ander mee naar huis te nemen; het schuimgebakje nam ik ook mee, maar die overleefde qua uiterlijk de treinreis niet.
Ik wil hier nu geen al te uitgebreid artikel van maken omdat ik dat liever nog een keer doe als ik niet uit enthousiasme alle prijzen en überhaupt de namen en inhoud van de gebakjes ben vergeten op te schrijven. Ik kan jullie wel vertellen dat deze kleine hemel aan de Utrechtsestraat zit en dat ze goed de €2,50 per stuk waren.
Ooit nog een keer meer over Kuyt, want ik ga zeker terug. Voor jullie: ga zeker eens langs, absolute aanrader en ik durf te beloven dat het niet gaat tegen vallen.
Kende iemand Kuyt toevallig al?

2 opmerkingen:

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!