Body | Treacle Moon Handcrèmes

zondag 9 april 2017


Ondanks dat ik in de winter echt last heb van mijn droge handen, vind ik het ook fijn om in de lente en de niet al te hete zomerdagen handcrème te gebruiken. Zo blijven mijn handen lekker zacht en verzorgd en kunnen ze goed voorbereid de winter in. Vandaag laat ik jullie drie handcrèmes zien van het gezellige merk Treacle Moon, dat je misschien wel kent van de enorme, kleurrijke flessen douchegel. 


De handcrèmes zijn nieuw in het assortiment van TC, een van de varianten is ook ideaal om je nagels te verzorgen, er zijn drie kleurrijke varianten met sprekende geuren. Door de leuke verpakking en het unieke ¨gedichtje¨ op elke verpakking is TC opvallend én altijd goed om cadeau te doen.


My Coconut Island Hand & Nail Balm
Deze tropische geurende crème doet je direct denken aan een zonnig eiland met palmbomen. De formule is voedend, herstellend en versterkend voor je nagels dankzij een combinatie van macadamia olie en zoete kers. Verder vind je in de samenstelling druivenpitolie, shea butter en panthenol.

De geur is echt kokos, ik vind dat doorgaans een heerlijke geur maar ik wil het in verzorgingsproducten niet te veel omdat ik ´m vrij heftig vind. Ik vind de geur dus heerlijk maar dit zou voor mij geen dagelijkse handcrème in mijn tas zijn, meer eentje voor op mijn nachtkastje. Ten opzichte van de andere crèmes lijkt deze net wat dunner, hij verzorgt prima en trekt, ook bij mijn nagels, snel in.


Marshmallow Heaven Hand Cream
Marshmallow Heaven komt meteen je neus binnen en doet je denken aan een snoepwinkel of zo'n grote, mooie kraam op de kermis. Zoet, mierzoet, roze en een toefje van iets branderigs, wat de karamel moet zijn. Ook deze variant werkt voedend en hydraterend en belooft instant zachte handen door de toevoeging van abrikozenolie en vitamine E. Verder vind je in de ingrediënten glycerine, druivenpitolie en shea butter. 

De geur is niet mijn ding, het is echt suikerspin/marshmallow/snoepwinkel en daar hou ik nou eenmaal niet zo van. Als je van snoeperige en hele zoete geuren houdt, dan vind je deze waarschijnlijk fantastisch, Qua hydratatie en snelheid van intrekken is ook deze top.


The Raspberry Kiss Hand Cream
Deze crème met de romantische geur van sappige frambozen verzorgt je handen met amandelolie en pitaja-extract. Ook hier vinden we druivenpitolie, sheaboter en glycerine.

De geur vind ik niet per se die van frambozen maar ik vind ´m wel heel lekker. Zoet, niet te zoet met een beetje wat frissigs, heel fijn en gezellig allemaal. Hij verzorgd prima, net als de andere varianten, echter qua geur springt deze er voor mij echt bovenuit.


Ik ben heel erg tevreden over deze crèmes, de werking is exact wat ik van een handcrème verwacht en één van de drie geuren vind ik echt eerlijk. Nou heb ik ook niet echt drie handcrèmes nodig dus die komen vast bij iemand terecht die het wel lekker vind ruiken. Qua gebruik vond ik de zuinigheid zeer opvallend. Toen ik het de eerste keer ging gebruiken kon ik ongeveer mijn hele lichaam insmeren met de hoeveelheid, een heel klein drupje is echt genoeg voor beide handen.

Aanrader dus, fijn formaat, fijne prijs en fijne werking.  Een flacon bevat 75ml handcrème, kost €2,99 en is verkrijgbaar bij Etos.

De producten in dit artikel heb ik ontvangen voor een review.

2 opmerkingen:

  1. Echt een top merk, lijken me erg fijne producten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb toevallig laatst bij een vriendin de Marshmallow variant geprobeerd, ik vind hem wel lekker ruiken maar ik houd gewoon van die zoete geurtjes.
    De andere twee lijken me ook wel lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!