Body | Kneipp Voetverzorgingsproducten

zaterdag 15 april 2017


Nou sta ik regelmatig flink in de steigers, mijn voeten zijn toch een beetje een vergeten lichaamsdeel. Eigenlijk zien ze er ook wel prima uit, ik heb een klein beetje eelt wat niet zichtbaar is maar soms wel ruw voelt. Qua voetverzorging zou ik dus wel wat verzorging kunnen gebruiken en soms heb ik hele vermoeide voeten. Over dit alles ging ik natuurlijk pas nadenken toen ik dit toffe pakket van Kneipp kreeg, mijn voetjes zijn de afgelopen tijd flink vertroeteld en ik vertel jullie graag meer over de producten.


Kneipp heeft dus een flinke berg voetverzorgingsproducten waarmee je voeten straks helemaal klaar zijn voor slippers en stranddagen (als het ooit nog zomer word). In deze serie vind je fijne producten met onder andere verzorgende calendula en sinaasappelolie, de producten zijn ook geschikt voor diabetici.  Ik dompelde mezelf onder in voetenbadjes en voetcrèmes en kan jullie alvast verklappen dat mijn voeten nog nooit zo zacht zijn geweest.


Eeltcrème Calendula €8,49
Deze crème zou je eelt vanaf de eerste keer gebruiken met verminderen en het ook langdurig weghouden. Je huid word verzorgd, gekalmeerd en gehydrateerd met pathenol en vitamine E. Ruwe en gebarsten huid word geheeld én de crème beschermd tegen voetschimmel. Calendula-extract is toegevoegd om vermoeide voeten te herstellen en te verzorgen.

Oke, om eerlijk te zijn; hij ruikt lekker naar sinaasappel maar of ik er echt minder eelt van krijgt weet ik niet. Hij voelt fijn en fris aan en ik vind het ook echt wel een toevoeging na een lange dag staan of lopen. Voor echt hardnekkige eelt zou ik deze crème wel combineren met een vijl o.i.d. maar hij ruikt in ieder geval top.


Voetbutter Calendula €8,99
Deze rijke en volle crème is ideaal om vermoeide en overbelaste voeten te verwennen. Ook hier vinden we calendula, pathenol en vitamine E terug. Sinaasappelolie in de butter werkt verfrissend en vitaliserend. De butter beloofd de huid vooral zacht te maken, snel in te trekken en kalmerend te werken.

Als je al never nooit voetproducten gebruikt, zijn meerdere crèmes voor mijn gevoel wat overbodig, ik zou er dan altijd eentje kiezen die ik het best vind. Deze is lekker dik en ruikt sterker dan de eeltcrème. Deze is perfect voor droge voeten maar de eeltcrème vond ik fijner omdat die gevoelsmatig meer verfrist.


Voetcrème 5-in-1 €8,65
Deze multifunctionele voetcrème met saffloer- en avocado-olie is een effectieve verzorging die alles in één crème meepakt. Hij beschermt, herstelt, verzorgt,  hydrateert, versterkt en verlicht jeuk.

Deze crème vind ik het aller lekkerste ruiken, hij ruikt toch wel wat naar sinaasappel maar ook heel bloemig, echt lekker. Qua crème heeft deze ook mijn voorkeur, hij verzorgt net iets meer dan de eeltcrème en lijkt voor mij een middenweg tussen de butter en de wat lichtere eeltcrème.


Voetbadkristallen Calendula €7,50
Met dit voetenbadje reinig je je vermoeide en overbelaste voeten en voorkom je eeltvorming. Calendula werkt herstellend en de kristallen worden gemaakt van natuurzuiver thermaalzout.

Ik vind ´m fijn, hij ruikt heel fris en luxe met toch een toefje kruidig. Ik ben geen grote fan van zout in bad maar zo met mij voeten is het eigenlijk wel prima. Lekker gevoel voor vermoeide voeten en je komt er stukken frisser uit.


Voetbadbruistablet Calendula Rozemarijn €1,80
Deze bruisbal werkt vooral verfrissen door natuurlijk calendula en rozemarijn maar ook tijm, salie en menthol. Na dit badje heb je super frisse voeten die minder zweten.

Ik kan jullie meteen vertellen dat dit mijn favoriet van het hele artikel is, de geur vind ik zo extreem lekker. Hij is kruidig maar ook fris en zoet en eigenlijk alles door elkaar. De geur is erg sterk maar je hele huis ruikt heerlijk als je dit bad neemt, hier zou ik ook wel een volledig bad mee willen. Mijn voeten voelen fris aan na gebruik, net als bij de kristallen maar de geweldige geur maakt dit voor mij echt een favoriet.


Voetproducten waren redelijk nieuw voor mij maar het is eigenlijk heel goed bevallen. Ik zou nooit zelf zo veel voetproducten kopen maar ik heb wel geleerd van dit pakket dat het heel fijn is om af en toe ene lekker voetenbadje te nemen en daarna je voeten in te smeren. Ook als je voeten niet zo heel veel verzorging vragen is het een fijn ontspan moment en ruiken de producten gewoon ontzettend lekker. Aanrader dus om een van de producten een keer in huis te halen; het voetbadbruistablet zeker! Je vind de producten van Kneipp bij de drogist, de prijzen in dit artikel zijn gebaseerd op de prijzen van Albert Heijn.
Hoe verzorg jij je voeten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!