Body | Express Your Soul

donderdag 20 april 2017


Daar ´issie dan, de nieuwe limited edition collectie voor de zomer, van Rituals.  Voor deze collectie is Rituals een samenwerking aangegaan met straatartiest MadC, zij staat bekend om haar prachtige, kleurrijke taferelen waarmee ze ¨zichzelf uitdrukken¨ uitstekend beheerst. Als je haar niet kent, Google vooral eens wat afbeeldingen, mij spreekt vooral haar kleurgebruik aan. Mooie, sprekende combinaties, zoals je die ook ziet op de verpakkingen van deze mooie collectie.


Rituals vind het belangrijk dat we onze passie volgen en doet wat bij ¨onze ziel¨ past. Nou ben ik groot voorstander van doen wat je leuk vind, waar je gelukkig van word en wat bij je past. Misschien niet helemaal hetzelfde als waar deze collectie voor staat, maar wel in dezelfde lijn. Nou zijn die achterliggende gedachten allemaal prachtig, of het allemaal een beetje lekker ruikt is voor ons consumenten ook niet onbelangrijk. Er van uitgaande dat de producten gewoon top werken, zoals meestal bij Rituals, ga ik dan ook vooral op geur testen.

Deze geur is er eentje die mij vooraf enorm aanspreekt want; citrus. In deze geurlijn vind je naast bloemige citrus nog verbena, het beloofd dus een frisse zomergeur te zijn. Ondanks dat ik vrolijke, zoete geuren in de zomer ook wel kan waarderen, is het natuurlijk fijn als het straks anderhalve dag boven de 25 graden is, om een lekkere frisse geur mee te nemen in de douche en slaapkamer. Ik testte namelijk de shower foam en een bed & body mist (die laatste gebruik ik dus voor op mijn bed). Ik ontving ook nog de ijsthee (jazeker, er is ijsthee van RItuals), daarover horen jullie volgende week meer.


Foaming Shower Gel €8,50
Voor wie niet bekend is met deze producten RItuals: dit doucheproduct geeft een enorme berg schuim af en laat doorgaans je huid erg zacht achter, zo ook bij deze variant. Ik ruik voornamelijk een citroen achtige geur met heel ver weg iets wat ik zou omschrijving als zacht kruidig, dit zal de verbena zijn. Ondanks dat ik van citrus geuren hou, doet het me soms denken aan een wc-verfrisser, dat is hier gelukkig niet het geval door de bijzondere ondertoon. Samengevat: een echte citrusgeur maar wel anders dan anders.


Bed & Body Mist €16,50
Deze spray kun je zowel voor je lichaam als voor je omgeving gebruiken, het product bevat geen alcohol en maakt geen vlekken op textiel. Ik ben dol op dit soort sprays en gebruik elke avond een kalmerende variant van Rituals op mijn bed, heel fijn. Deze frisse variant vind ik fijn om ´s ochtends te gebruiken voor een frisse start van mijn dag. In vergelijking met de shower foam is deze spray wat frisser en meer intens qua citrus. Wel heel erg lekker en luxe om zo je dag te beginnen. Op mijn lichaam vind ik ´m niet zo, iets te citroenerig naar mijn smaak voor een parfum achtig product.


Een fijne lijn die, ondanks de zomerse geur, echt verfrissend aanvoelt en mij een vrolijk gevoel geeft. De bed & body mist is mijn favoriet omdat ik merk dat ik er in de ochtend echter vrolijker en actiever van word. Twee kleine spraytjes zijn trouwens ruim voldoende om je bed en slaapkamer lekker te laten ruiken, je kan er dus best lang mee doen. Je vind de collectie nu in de winkels van Rituals en online. Naast deze twee producten is er nog een ijsthee, een body cream, een shower oil, een body scrub, geurstokjes en een schetsboek.
Hou jij van citrus geuren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je hier bent, nog leuker als je een reactie achterlaat!